Serwis restauracyjny – SkillsPoland 2022

Wizyta w restauracji, to przede wszystkim przeżycia gastronomiczne, jednak nie tylko. Kluczowym składnikiem zadowolenia klienta, jest jakość obsługi. Współcześnie bardzo duża część opinii wystawianych punktom gastronomicznym za pośrednictwem Internetu, dotyczy właśnie relacji pomiędzy klientem, a serwisem.

Kelner musi bardzo dobrze znać wszystkie pozycje zawarte w menu restauracji. Jest kompetentny, by z łatwością opowiadać o kuchni, którą reprezentuje dana potrawa, wymieniać użyte składniki i ich pochodzenie. Jednocześnie zna i rozumie metody, które kuchnia wykorzystuje przy przygotowaniu i podawaniu potraw oraz jakie narzędzia i technologie do tego wykorzystano.

Serwis restauracyjny wyróżnia się także nienagannym ubiorem, dobrymi manierami oraz szczególną dbałością o higienę osobistą. Kluczowe są tutaj także umiejętności komunikacyjne, pozwalające z łatwością prowadzić obsługę nawet najbardziej wymagającego klienta restauracji.

REGULAMIN KONKURENCJI

Ekspert: Przemysław Pasikowski

Absolwent Francuskiej Szkoły CFA Louis Prioux oraz poznańskiej WSGiH. Współzałożyciel Firmy Gastro Staff, obsługującej od strony kelnerskiej najważniejsze wydarzenia kulinarne w Polsce, między innymi: Transatlantyk oraz Galę Gault & Millau.

Swoją świadomość gastronomiczną kształtował we francuskich i polskich hotelach, a umiejętności managerskie zdobywał podczas kierowania gastronomią w hotelach o standardzie 4 i 5*.

Pasjonat wina, alkoholi szlachetnych oraz restauracji wyróżnionych przez przewodnik Michelin.