Visual Merchandising

Visual Merchandising

Posiadanie dobrego produktu to jedno, a stworzenie do niego dobrej oprawy wizualnej to drugie. Visual merchandising to tworzenie przyciągających wzrok ekspozycji wizualnych w oknach i wnętrzach domów towarowych i sklepów, w celu przyciągnięcia uwagi ludzi i zmaksymalizowania sprzedaży.

Osoba odpowiedzialna za visual merchandising tworzy zewnętrzny wizerunek marki, który opiera się na kreatywności i tworzy pozytywną atmosferę wśród klientów. Merchandiser musi rozumieć rynek docelowy dla reklamowanego produktu, mieć dobre wyczucie projektu i wykazywać się dbałością o szczegóły.

Nie jest możliwe dokładne zmierzenie wpływu ekspozycji visual merchandiserów na wzrost zainteresowania marką, ale mimo to przyjmuje się, że ich praca jest bardzo ważnym elementem marketingu i sprzedaży.

W zależności od wielkości firmy, visual merchandiser może pracować w zespole lub samodzielnie. Bardzo ściśle współpracuje z zespołem marketingu i sprzedaży, szczególnie w średnich i dużych przedsiębiorstwach. Praca visual merchandisera zaczyna się od interpretacji i badania briefu, stworzenia projektu i wdrożenia go przez pracę z produktami.

Ekspert główny: