Sprzedaż detaliczna

Sprzedaż detaliczna

Sprzedaż detaliczna to współcześnie nie tylko obsługa kasy i uzupełnianie sklepowych półek. Miarą sukcesu w sprzedaży jest przede wszystkim nawiązanie dobrego kontaktu z klientem, realizacja jego życzeń, wyczerpujące odpowiadanie na pojawiające się pytania i umiejętność prezentacji produktu. To wymaga od sprzedawcy nie tylko świetnej znajomości asortymentu, ale też zdolności komunikacyjnych i radzenia sobie z różnymi typami klientów.

Dobrze przeszkolony sprzedawca sprawnie komunikuje się w języku angielskim, gwarantując wysoką jakość obsługi klientów zagranicznych. Nie zapomina o tak oczywistych aspektach sprzedaży jak odpowiednie powitanie klienta, umiejętnie budowane zaufanie, kontakt wzrokowy, czy też skuteczny cross-selling. Dla skutecznej sprzedaży bardzo ważna jest też jej umiejętna finalizacja.

Klienci podczas prezentacji produktu zwracają uwagę nie tylko na merytorykę, ale także na chociażby schludny ubiór sprzedawcy, jego nastawienie czy przekazywane emocje. Te wszystkie elementy wzięte w całość sprawiają, że klient nie tylko kupi dany towar, ale jest duże prawdopodobieństwo, że w przyszłości wróci do tego sklepu.

Ekspert główny: