Obsługa gości hotelowych – SkillsPoland 2022

Goście hotelowi mogą mieć bardzo duże oczekiwania, zwłaszcza na długo wyczekiwanych wakacjach. Zadaniem personelu hotelowego jest spełnienie tych oczekiwań w jak najlepszy sposób.

Recepcjoniści hotelowi świadczą wiele usług dla gości, a ich praca jest kluczowa dla wzmocnienia reputacji hotelu. Witają gości, dokonują rezerwacji, pomagają w rozwiązywaniu wszelkich problemów, które mogą pojawić się podczas pobytu klientów.

Recepcjoniści pracują zarówno w małych prywatnych obiektach, jak i dużych sieciach hotelowych. Zazwyczaj można ich spotkać w recepcji hotelu. Udzielają informacji turystycznych, najlepiej w więcej niż jednym języku. Praca ta wymaga posiadania dobrych manier, doskonałych umiejętności komunikacyjnych i społecznych, kompetencji w zakresie obsługi gotówki oraz stosowania procedur dotyczących rezerwacji, obsługi gości i wymeldowania.

W dzisiejszych czasach, ze względu na globalizację, rozwój transportu i zmiany demograficzne, doświadczamy gwałtownego rozwoju turystyki i oczekuje się, że branża ta będzie dalej rosła. Tak samo jak wzrośnie zapotrzebowanie na recepcjonistów hotelowych.

REGULAMIN KONKURENCJI

Z przyjemnością informujemy, że nominację do udziału w Finale SkillsPoland 2022 w konkurencji Obsługa Gości Hotelowych uzyskały następujące osoby:

  1. Dawid Miotk
  2. Magdalena Polaszek
  3. Julia Kędzior
  4. Szymon Woźniczka
  5. Małgorzata Klęczar
  6. Kamil Onufrijuk
  7. Natalia Korecka
  8. Gabriela Lis
  9. Anita Cichowicz
  10. Klaudia Hejman
  11. Alicja Leonik

Ekspert główny: Katarzyna Thiel-Winkler

 

Zespól Szkól Hotelarsko – Gastronomicznych W Gdyni

„Każda porażka jest szansą, żeby spróbować jeszcze raz, tylko mądrzej.”

Absolwentka Wydziału Turystyki i Rekreacji na AWF w Poznaniu. Niemal od 25 lat pracuje jako nauczyciel teoretycznych przedmiotów zawodowych hotelarsko – turystycznych w ZSHG w Gdyni, dodatkowo od 2010 roku pełni funkcję zastępcy dyrektora. Od 2015 roku współpracuje z OKE w Gdańsku, gdzie między innymi pełniła funkcję eksperta w Wydziale Egzaminów Zawodowych. Od 2008 roku odpowiada za przygotowanie uczniów do konkursów i olimpiad zawodowych w zakresie hotelarstwa i turystyki. Pracuje z uczniami zdolnymi, którzy odnoszą liczne sukcesy uzyskując tytuły finalistów i laureatów. Wielu absolwentów, którzy wyszli spod jej skrzydeł zajmuje wysokie stanowiska w prestiżowych hotelach na terenie całego kraju.
Pasjonatka podróży, która każdą wolną chwilę przeznacza na zwiedzanie świata. Szczególną słabość ma do Hiszpanii, dlatego od kilku lat tańczy flamenco, ponadto uwielbia uprawiać sporty, zwłaszcza pływanie, bieganie i jazdę na rowerze, dodatkowo nie stroni od sportów ekstremalnych.

Osiągnięcia:

  • wielu finalistów i laureatów konkursów i olimpiad zawodowych o zasięgu ogólnopolskim,
  • kilka nagród Prezydenta Miasta Gdyni oraz nagroda Ministra Edukacji Narodowej za wybitne osiągnięcia w pracy z uczniem zdolnym,
  • odznaczenie resortowe medalem KEN oraz resortową odznaką honorową Za zasługi dla turystyki,
  • pełnienie funkcji trenera podczas przygotowań do EuroSkills w Graz oraz pełnienie funkcji Eksperta Głównego podczas SkillsPoland w Gdańsku,
  • współpraca z OKE i CKE w zakresie tworzenia arkuszy egzaminacyjnych w branży Ho-Ga-Tur oraz budowlanej,
  • pełnienie funkcji eksperta przy ocenie wniosków programu Erasmus+ 2021-2027.

Najbardziej lubię rozbudzać wśród młodych ludzi pasję do turystyki i hotelarstwa oraz uświadamiać im, że ciężka praca, konsekwencja i cierpliwość to gwarancja sukcesu zawodowego i samozadowolenia. Moim marzeniem jest w przyszłości zamieszkać w Hiszpanii, w Albuferze. W swoim zawodzie cenię kontakt z młodym człowiekiem, który słucha i chce ze mną rozmawiać.

Partnerzy konkurencji

Zobacz wszystkich partnerów