Mechanika pojazdów rolniczych i budowlanych

Mechanika pojazdów rolniczych i budowlanych

Mechanika pojazdów rolniczych i budowlanych wymaga bardzo dużego spektrum umiejętności. Pojazdy ciężkie charakteryzują się znacznym zróżnicowaniem. Ich konserwacja i naprawa odbywają się najczęściej nie w komercyjnym warsztacie, ale w miejscu ich pracy lub w dedykowanych, przystosowanych w tym celu warsztatach specjalistycznych.

Tego typu pojazdy są często eksploatowane przez wyjątkowo długi czas, przez co ich mechanik musi pracować zarówno z nowoczesnymi, zaawansowanymi technologicznie maszynami, jak i pojazdami wiekowymi, bazującymi na niestosowanych już rozwiązaniach. Z tego też powodu wyjątkowo szeroki jest zakres narzędzi, z których korzysta przy zaawansowanej diagnostyce, jak i przy naprawie lub konserwacji. W parze idą tutaj umiejętności fizyczne i manualne z umiejętnościami technologicznymi, dzięki coraz większej innowacyjności w tej branży.

Mechanik działa pod dużą presją czasu – ciężkie maszyny tworzone są często na miarę charakteru ich specjalistycznej pracy, przez co ciężko zastąpić naprawiany pojazd i jego czasowe wykluczenie z użytkowania ma wpływ na cały łańcuch produkcyjny.

Ekspert główny: